Hoe schrijf je een goede advertentie door middel van een pen en een advertentieteken

Hoe schrijf je een goede advertentie? Tips voor effectieve ads

Hoe schrijf je een goede advertentie? Gebruik deze tips!

Hoe schrijf je een goede advertentie? Een goede advertentie is belangrijker dan je denkt. Een van de belangrijkste onderdelen van een goede advertentie, is het schrijven van de copy.

Toen ik zelf als copywriter bij Cursos Jazyk werkte, kon een tekst soms een advertentie maken of breken. Zo heeft het veranderen van de copy van de advertentie, wel eens een 300% of zelfs hogere conversieratio opgeleverd.

Je kunt dus zien hoe belangrijk het goed schrijven van een advertentie is. Het schrijven van een goede advertentie kan jouw campagne maken of breken. In dit artikel geef ik belangrijke tips, over hoe je een advertentie kunt schrijven. Die daadwerkelijk converteert. Lees verder want dit wil je niet missen.

P.S. Heb je geen zin om dit artikel te lezen? Wil je gewoon direct een advertentie op Facebook, Google of Instagram knallen? Dan kun je copy.ai gebruiken. Deze tool schrijft perfecte advertenties voor je door middel van AI.

Hoe schrijf je een goede advertentie? De doelgroep

Veel mensen schrijven maar gewoon om te schrijven. Ze hebben niet in de gaten dat een advertentie veel meer is dan alleen een stuk tekst schrijven.

Erger nog; Ze schrijven alles wat ze zelf fantastisch vinden aan een product. Dit is funest, als je een goede advertentie wilt schrijven. Natuurlijk vindt jij je eigen product fantastisch. Het is alleen veel belangrijker dat jij weet bij wie dit product past.

Daarom is het altijd belangrijk om goed onderzoek te doen naar jouw doelgroep. Door middel van het maken van een buyer persona kun jij jouw advertentieteksten nog beter schrijven.

Hoe schrijf je een goede advertentie? Animatie van een doelgroep

Hoe schrijf je een goede advertentie? Unique Selling Points

Er zijn maar weinig mensen die een product kunnen bedenken dat nog niet bestaat. De kans is groot dat jouw product al in de markt is. Door middel van het vinden van de unique selling points die jouw product of service onderscheiden van anderen, kun je makkelijker jouw doelgroep bereiken. Dit zorgt ervoor dat mensen op jouw advertenties klikken en dat jij meer leads krijgt.

Hoe schrijf je een goede advertentie? Een pakkende titel brengt je een heel eind

Een van de belangrijkste dingen die veel mensen vergeten bij het schrijven van een goede advertentie, is het vergeten van een sterke titel. Ze omschrijven vaak gewoon het product. Dit kun je natuurlijk beter niet doen.

Wil je een goede advertentie schrijven? Dan is het belangrijk om een goede titel te schrijven. Op deze manier is er een grotere kans dat mensen doorklikken, of jouw advertentie ook echt lezen. Je wilt natuurlijk de nieuwsgierigheid van de lezer weten te pakken.

Het is belangrijk dat het niet echt clickbait is, maar dat mensen wel nieuwsgierig genoeg zijn geworden om op de advertentie te klikken.

Hoe schrijf je een goede advertentie? Het belang van taalgebruik

Wanneer je een goede advertentie wilt schrijven, dan wil je mensen overtuigen van het kopen van jouw product. Gebruik dus actieve zinnen. Daarnaast is het ook belangrijk dat je krachtige woorden en zinnen gebruikt om de lezer te overtuigen. In marketing worden dit soort woorden ook wel power words genoemd.

Power words zijn niet alleen belangrijk bij het schrijven van copy voor advertenties. Ze kunnen ook voor andere dingen worden gebruikt, zoals de titels in SEO. Of in verschillende andere vormen van copywriting.

Daarnaast is het ook belangrijk dat een advertentie niet te langdradig is. Ten slotte, moet het ook duidelijk en prikkelend zijn voor de lezer.

Hoe schrijf je een goede advertentie? Door middel van een duidelijke CTA

Een fout die ik ook veel mensen zie maken, is het vergeten van een call to action. Zonder een Call to Action is een advertentietekst, niets meer dan gewoon een tekst.

Je wilt natuurlijk de lezer overtuigen de volgende stap te nemen. Of dit nu het inschrijven voor een nieuwsbrief is, of het invullen van een contactformulier.

Zonder een duidelijke call to action wordt de lezer niet geprikkeld om die belangrijke volgende stap te nemen.

Hoe schrijf je een goede advertentie? Met scanbare teksten.

Zelfs als je een korte advertentie schrijft kan het nog steeds erg onduidelijk zijn. Zorg er dus voor dat je een advertentie beknopt en scanbaar houdt. Dit kan door middel van bullet points, maar kan ook door het meteen beginnen met het punt dat je wilt maken. Het is belangrijk dat jouw teksten pakkend zijn. Zo houd je ook nog eens de aandacht van de lezer erbij.

Testen, testen, testen

Het kan natuurlijk niet meteen de eerste, de beste keer raak zijn. Alhoewel, als je veel geluk hebt, en de tips uit deze tekst volgt, is dat natuurlijk een mogelijkheid. De meeste mensen hebben dat geluk helaas niet. Dat maakt niet uit, er zijn namelijk meerdere wegen die naar Rome leiden. Als het dus niet meteen de eerste keer lukt, wees gerust. Door middel van het testen en optimaliseren van je advertentieteksten kun je een groot verschil maken.

Je kunt bijvoorbeeld de call to action veranderen, als de eerste niet voor de kliks zorgt waar je op gehoopt had. Daarnaast kun je ook de titel een paar keer veranderen, zodat je de optimale titel kunt gebruiken. Hoe schrijf je een goede advertentie is voor jou na dit artikel niet meer een vraag. Je kunt gewoon de tips uit dit artikel volgen, om een goede advertentietekst te schrijven.

Bernard
Bernard

Ik ben Aemilius Dost. Eigenaar van schrijfsterk.nl. Ik heb meer dan 5 jaar ervaring als freelance SEO specialist, content writer & copywriter. Daarnaast heb ik ook ervaring met andere aspecten binnen digitale marketing. Mijn focus ligt hier vooral op organisch marketing. Zo heb ik miljoenenbedrijven en kleine lokale bedrijven in verschillende industrieën mogen helpen met hun digitale marketing.

Artikelen: 37

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *