A/B testen duidelijk gemaakt door versie a en versie b van een scherm

Wat is A/B testen? 

Wat is A/B testen? Definitie en Uitleg

A/B testen is een marketing begrip, dat wordt gebruikt om split testen in marketing aan te duidelijken. Hierin worden twee campagnes met elkaar vergeleken om te kijken welke beter presteert. Dit kan zijn op een landingspagina, een advertentie, een email marketing campagne of elke andere vorm van marketing.

Wat gebeurt er tijdens A/B testen? 

Tijdens A/B testen worden twee varianten van dezelfde marketingcampagne gecreëerd. Variant A en variant B. Bij elk van deze varianten worden kleine of grote dingen veranderd. Een deel van de creatieve copy kan worden veranderd, of een kleur van een CTA-knop. Eigenlijk kan alles wat je maar kan bedenken kan worden veranderd. Zo kunnen marketeers bekijken welk van de varianten beter presteert.

Wat is het nut van A/B testen? 

Door middel van A/B testen kunnen marketeers beslissingen maken over hun marketingcampagnes. Door dat ze data hebben over welke versie beter presteert, kunnen ze kijken welk test het beter doet. Daarom is A/B testen zo belangrijk voor marketeers.

Bernard
Bernard

Ik ben Aemilius Dost. Eigenaar van schrijfsterk.nl. Ik heb meer dan 5 jaar ervaring als freelance SEO specialist, content writer & copywriter. Daarnaast heb ik ook ervaring met andere aspecten binnen digitale marketing. Mijn focus ligt hier vooral op organisch marketing. Zo heb ik miljoenenbedrijven en kleine lokale bedrijven in verschillende industrieën mogen helpen met hun digitale marketing.

Artikelen: 37

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *